aerodynamica, prestaties en design op hoger niveau

BH Bikes introduceert de nieuwe BH G8 Disc, het model dat is ontwikkeld om prestaties, aerodynamica en design in een enkele fiets te verenigen. Een nieuwe ontwikkeling in het concept van de succesvolste topcategorie racefiets. Met de BH G8 Disc profiteert u van de voordelen van een aero-frame met de sterke punten van een gewone fiets om een robuuste machine te creëren die optimaal op de grootste uitdagingen is voorbereid. Zijn beheerste gewicht en de perfecte integratie van de schijfremmen completeren dit model voor de meest veeleisende renners.

De BH G8 Disc vormt een nieuwe stap op het gebied van integratie doordat de hele voorbouw is aangepast voor een volledig interne bedrading. De kabels verdwijnen direct in het stuur en lopen verder door de stuurpen en het frame en zijn nergens zichtbaar. Een nieuw uiterlijk, geheel zonder kabels.

Deze nieuwe voorbouw vormt de basis voor een reeks verbeteringen op het aerodynamische vlak. Dankzij computerstudies in een windtunnel en vloeistofdynamicatests is de lijn op elk punt van het frame geoptimaliseerd om zijn aerodynamische eigenschappen te verbeteren. De BH G8 serie doet zijn reputatie eer aan en is nog altijd toonaangevend op het gebied van racefietsen met aeroprofiel, een terrein waarin de afgelopen seizoenen veel nieuwe ontwikkelingen hebben plaatsgevonden.

De bouw van het frame is gebaseerd op HCIM-Hollow Core Internal Molding, een techniek waarin BH Bikes jarenlange ervaring heeft. Dit is de beste manier om lichte frames vorm te geven, dankzij de totale beheersing van de dikte op ieder punt en een spectaculair niveau van frame-afwerkingen (zowel extern als intern), zonder onvolkomenheden of plekken met nutteloos materiaal. Dit is cruciaal om het gewicht van het frame op een indrukwekkende 920 gram te houden, een belangrijk gegeven voor een aerolijnframe.

Het achterdeel is opnieuw vormgegeven met een tweeledig doel: enerzijds een volmaakte integratie van de remklauw van de achterste schijfrem met een flat-mount bevestiging, met het oog op alle extra krachten die het remsysteem voortbrengt. Anderzijds is het gelukt om voldoende ruimte te creëren om zonder problemen 700×28 banden in alle maten te kunnen gebruiken. De buizen zijn dunner en asymmetrisch om het traprendement te verhogen.

Er is ook voorzien in een vernieuwde, minimalistische klem voor de steekas van de wielen (12 mm diameter). Een van de sterke punten van deze klem is dat u geen gereedschap nodig hebt om hem te openen, want hij is voorzien van een verborgen, verwijderbare vleugelmoer. De integratie is doorslaggevend geweest voor de klem, een dubbele zadelklem die perfect in de lijn van het frame van de BH G8 Disc is opgenomen.

Natuurlijk mag het door BH Bikes gepatenteerde systeem voor de installatie van de accu van de Di2-groepen in de zadelpen niet ontbreken. Dit systeem, dat is ondergebracht in de zadelpen en dat gemakkelijk met een clip bevestigd kan worden, is een eenvoudige, lichte en veilige montage-oplossing.

Qua geometrie erft dit model de meeste eigenschappen van zijn voorganger, met een benadering die gericht is op het creëren van een goed hanteerbare en veilige fiets. De frame-slooping is hetzelfde, de headset is hoog, verbonden met een kort achterdeel en met een zadelpen met variërende vorm om de stijfheid en aerodynamica maximaal te benutten.

De lat lag hoog, maar de nieuwe BH G8 Disc is opnieuw een stap voorwaarts wat betreft integratie, aerodynamica en prestaties.